IndyCar Road America: Lundgaard wint na sterke inhaalrace op Road America

Christian Lundgaard (Arrow McLaren) heeft de XPEL Grand Prix op Road America gewonnen. De Deen knokte zich na een incident met Scott Dixon (Chip Ganassi Racing) in de openingsronde terug naar voren. Dankzij een alternatieve strategie en een sterk tempo wist hij zo alsnog de overwinning veilig te stellen. Het is voor Lundgaard en Arrow McLaren de tweede zege van het seizoen.

Foto: © Arrow McLaren

De race leek lange tijd af te stevenen op een eerste IndyCar-zege voor Marcus Armstrong (Meyer Shank Racing). De Nieuw-Zeelander controleerde de slotfase, maar moest in ronde 52 door technische problemen opgeven. Daardoor nam Christian Lundgaard de leiding over op Road America na een enerverende wedstrijd. Lundgaard kende een moeilijke start nadat hij in de openingsronde in contact kwam met Scott Dixon. Door schade aan zijn voorvleugel en een lekke band viel hij naar de laatste positie terug, maar dankzij een slimme strategie vocht hij zich terug naar voren en pakte hij zijn tweede zege van het seizoen. David Malukas (Penske) werd tweede en behaalde zijn derde podium van het jaar. Will Power (Andretti) kwam als derde over de meet na een chaotische slotfase. Kampioenschapsleider Alex Palou (Chip Ganassi Racing) beperkte de schade met een vijfde plaats na een drive-through, terwijl Rinus VeeKay (Juncos Hollinger Racing) als achttiende finishte.

In het kampioenschap blijft Palou leider met 374 punten. Malukas is tweede met 314 punten, gevolgd door Kyle Kirkwood (Andretti) met 313 punten.

De volgende race vindt over twee weken op de Mid-Ohio Sports Car Course in Ohio plaats.