Magnussen bijt van zich af
Afgelopen weekend nam gewezen F1-rijder en huidig WEC-racer voor het BMW-team van het Belgische WRT Kevin Magnussen (#91, Trackhouse Racing – Chevrolet) aan de Cup-race op het stratencircuit van San Diego deel. Magnussen en Noah Gragson (#4, Front Row Motorsports – Ford) kruisten tijdens de race meermaals de degens. Na afloop escaleerde de situatie toen beide rijders neus aan neus kwamen te staan. Naar verluidt had Gragson de bedoeling om met Magnussen op de vuist te gaan. Front Row Motorsports maakte hem echter duidelijk dat hij dan naar alle waarschijnlijkheid zijn zitje zou verliezen. Magnussen, die voor het eerst aan een NASCAR-race deelnam, maakte Gragson meermaals duidelijk dat hij moest oprotten. Hoewel hij pas op de 27ste plaats eindigde, maakte Kevin Magnussen veel indruk met de snelste rondetijd tijdens de wedstrijd.
Dodge opnieuw in Cup
Doorgaans welingelichte bronnen weten te melden dat Dodge (Stellantis) vanaf 2027 opnieuw in de Cup zou rijden. Dit jaar is Dodge naar NASCAR teruggekeerd met vijf wagens in de Truck Series. Die worden door Kaulig Racing ingezet. Geruchten over een terugkeer in 2028 van Dodge naar Cup deden al langer de ronde, maar nu zou het dus 2027 worden. Dat zou betekenen dat volgend jaar voor het eerst sinds 2012, toen Dodge de stekker eruit trok, de Cup weer tussen vier constructeurs betwist zou worden: Chevrolet, Ford, Toyota en Dodge.
Tekst: Vincent Mertens – Foto: NASCAR


